Friday 12 April 2013

Temuramah Khas : Berkenaan Projek-Projek Sulit Amerika

Written by Mistis Organization: Wednesday, November 26, 2008


Di bawah ini adalah kandungan temuramah berkenaan projek-projek rahsia Amerika.Tetamu yang ditemuramah adalah salah seorang staff teknikal yang mempunyai peranan penting di dalam projek-projek yang dijalankan Amerika lewat Perang Dunia Kedua dahulu.Beliau juga seorang survivor,di mana beliau juga adalah mangsa kepada pelbagai eksperimen sulit yang dijalankan organisasi tertentu di bawah kawalan kerajaan Amerika.



Temuramah berkaitan "Projek Phoenix dan Radiosonde"


S: Di manakah anda mahu mulakan?
J: Biar kita mulakan dengan Projek Phoenix

Ia adalah sebuah projek yang terhasil dari Projek Philadelphia. Ia adalah sebuah projek yang dikendalikan oleh Tentera Laut pada tahun 1930an dan 1940an dalam percubaan untuk membuat kapal-kapal tidak dapat dilihat dengan mata kasar.Mereka telah membuatkan kapal tersebut terlontar ke hiper ruang. Mereka semacam ada masalah dengan orang di atas kapal itu.Ia adalah kejayaan yang besar di samping kegagalan yang besar juga-kemudian mereka menangguhkannya.Sekitar tahun 1947, mereka telah membuat keputusan untuk mengaktifkannya kembali dan ia telah dipindahkan ke Brookhaven National Laboratories bersama Dr. John Neumann dan orang-orangnya. Hasil dari projek Phoenix 1 ialah Stealth Technology (teknologi halimunan) yang mana saya tidak boleh bercakap mengenainya kerana berkaitan dengan kerja saya. Ia juga menghasilkan semacam permainan kecil yang sungguh energetik seperti radiosonde.

S: Apakah radiosonde itu?
J: Baiklah, dalam semua penampilannya ia tidak ubah seperti sebuah kotak kecil berwarna putih yang mereka sangkutkan pada belon dan menghantarnya ke atmosfera. Kerajaan memberitahu orang ramai yang ia terlibat dalam pengumpulan data cuaca. Ia menggunakan sejenis modulasi denyut yang luar biasa. Dalam kebanyakan kes mereka menggunakan sebuah CW (continuous wave) osilator dan mendenyutkan isyarat itu. Ini menghasilkan penukaran tenaga elektrik ke tenaga etheric yang amat efisien. Saya baru-baru ini mula mengumpul radiosonde.Saya tidak pernah melihat sebuah penerima pun. Saya menemui yang mereka telah merekabentuknya di Brookhaven National Lab. Saya mula bercakap kepada orang di Brookhaven dan menemui seorang pesara yang prihatin, yang pernah bekerja di sana. Dia memberitahu saya bahawa rekabentuk itu berasal dari Wilhelm Reich. Ini yang menarik perhatian saya. Cerita ini kembali ke tahun 1947 ketika Wilhelm Reich mengendalikan peralatan kawalan cuaca milik kerajaan Amerika, peralatan yang akan menimbulkan DOR-busting.

Reich memikirkan yang jika ia dapat mengurangkan amaun DOR maka fenomena petir tidak akan terlalu agresif (DOR adalah hasil dari tenaga orgon(orgone energy) yang hadir dari hubungan dengan sumber radioaktif yang hampir. Ini akan menghasilkan satu DOR-Deadly Orgone Energy-yang mana mengancam kehidupan. Ia juga dihasilkan di atmosfera melalui proses yang lain). Kerajaan menghantar peralatan ini ke arah petir dan ini telah mengurang keamatan petir tersebut. Kerajaan menyukainya dan mereka memulakan fasa seterusnya bagi projek Phoenix di mana mereka merekabentuk 'radiosonde' ini dan mula melancarkannnya dalam jumlah yang besar, mungkin dalam 200 ke 500 sehari. Gelombang radio dalam benda ini mempunyai julat dalam 100 batu. Jika mereka menggunakan banyak benda semacam ini, seseorang dari mereka telah memikirkan yang penerima untuknya akan menjadi tempat yang sama. Saya telah menggunakan satu pengumpul isyarat untuk penerima radio. Saya mempunyai lebih seratus buah dalam simpanan peribadi saya. Saya tidak pernah melihat sebuah penerima radiosonde. Saya ada mendengar mengenainya tetapi tidak pernah melihatnya.

S:Apakah frekuensi yang digunakannya?
J:Frekuensi yang digunakan adalah antara 403MHZ dan 1680MHZ. Mereka menggunakan dua frekuensi berbeza.

S:Kedua-duanya pada masa yang sama?
J:Tidak, satu atau yang lain digunakan pada satu-satu masa. Yang pertama menggunakan 403MHZ, kemudian menggunakan 1680MHZ, campur tolak 6MHZ. Termistor di dalamnya diperbuat dari emas, perak, platinum dan iridium.Reich menggunakan pengesan yang diperbuat dari emas dan perak. Elemen kelembapan ini adalah satu plat plastic dengan perak di salut sekeliling rim dan wayar konduktif melilit plat tersebut.Mereka meletakkan campuran kimia yang luarbiasa di atas plat ini. Tidak seperti 'pengesan kelembapan' yang lain, rintangan hilang apabila lembab.

Apa yang kita teorikan di sini adalah rod termistor (pengesan suhu) ini bertindak seperti satu antena DOR di luar-fasa. Pengesan kelembapan ini bertindak sebagai antena pada orgon; pengesan tekanan pada asasnya apa yang mereka panggil 'barrel switch', yang mana ia adalah sebuah suis kitaran sensitif tekanan. Alat ini harus memusnahkan DOR dan membina Orgone. Penerima itu terdiri dari dua pengayun (oscillator), satu darinya harus berfungsi pada frekuensi pembawa (403 atau 1680) dan yang lagi satu adalah sebuah pengayun 7 Mhz ditempatkan kepada grid pengayun pembawa.Keputusannya menunjukkan bahawa pengayun 7 Mhz itu akan berdenyut ON dan OFF.

S:Bagaimana semua ini dapat dikaitkan dengan apa yang berlaku pada lain-lain projek?
J:Pihak kerajaan (Amerika) tidak memberitahu kepada awam tentang peralatan kawalan cuaca ini.Apa yang kita saksikan disini adalah warisan dari apa yang dinamakan Projek Montauk, yang mana adalah gabungan dari kerja-kerja Wilhem Reich dan Eksperimen Philadelphia.Di sana terdapat dua projek berasingan di dalam Phoenix One.Anda mempunyai aspek kemampuan halimunan (invisibility) dan mempunyai pembangunan kepada kawalan cuaca milik Wilhem Reich.Pada akhir Projek Phoenix, dengan menggunakan sebahagian konsep Wilhem Reich dan sebahagian skim penyebaran yang digunakan dari projek "radiosonde", mereka menemui yang anda boleh menggabungkan dua faktor tersebut dan menggunakan ia untuk tujuan Kawalan Minda (MindControl).Kelompok pihak kerajaan mengatakan ini adalah "pengubahsuaian mood", tetapi mengawal minda seseorang adalah sesuatu yang jelek dan teruk untuk difikirkan.

S:Adakah itu yang dibuat dalam Projek Montauk?
J:Tidak.Hanya dalam Phoenix One.Selepas kelompok politik menemui kenyataan dari semua ini, mereka mengarahkan ia ditutup.Orang (atau organisasi) yang menjalankan ia pergi berjumpa dengan pihak tentera dan mencadangkan bahawa pihak tentera dapat memanfaatkan ia dengan tujuan "memanipulasi fikiran pihak musuh". Pihak tentera amat menyukai idea ini dan membiarkan "mereka" menggunakan pangkalan udara Montauk yang lama.Di antara peralatan yang diminta adalah satu unit radar SAGE lama, yang mana terdapat di pangkalan tersebut.Pangkalan tersebut telah ditutup dan segalanya disitu telah dibersihkan. "Organisasi" tersebut telah memindahkan projek tersebut ke Brookhaven Labs. Ini adalah permulaan kepada apa yang kami panggil Phoenix Two.

Mereka menghabiskan sepuluh tahun pertama, dari tahun 1969 ke tahun 1979, mengkaji tentang kawalan minda yang mendalam.Mereka memulakan dengan mengambil output dari radar SAGE, memodulasi gelombang khas tersebut dimana Reich telah menunjukkan kepada mereka dari proses kawalan cuaca, dan menggabungkan ia dengan sesuatu dari kerja-kerja Ekperimen Philadelphia. Mereka dipancarkan sekitar 406 MHz. Ia akan melompat di antara frekuensi-frekuensi dan berubah fasa.Mereka menggunakan konsep amplidine di mana anda mempunyai banyak peringkat modulasi-fasa.BRF adalah dari 10 kitaran kepada 750 kitaran.Lebar denyut harus berada di antara 10 ke 75ms.Frekuensi tengah pada 406MHz dijana dari fungsi jenis 'stay-low' yang mana dirujuk pada fungsi masa-sifar.

S:Adakah di sana ada lagi modulasi ke atas ini?
J:Di sana ada frekuensi berlompatan di atasnya.

S:Jadi Phoenix Two bermula pada 1969?
J:Ya, pada jangkamasa dari 1969 ke 1971.Phoenix One berlangsung dari 1948 ke 1968.Bahagian pertama dari projek kawalan minda mengambil secara individu dan menempatkan mereka sekitar 250 kaki jauhnya dari antena.Radar SAGE mempunyai kuasa denyutan puncak pada 5 MW.Antena ini mempunyai gema sebanyak 30db.Ini bermakna satu kuasa teradiasi yang efektif sekurang-kurangnya satu gigawatt.Satu gigawatt pada namanya saja.Bolehkah anda bayangkan apa yang akan dilakukan pada orang-orang yang berkaitan?Saya akan berasa takjub jika manusia tetap berdiri di sana.Apa yang berlaku adalah seperti fungsi otak yang rosak terbakar,mencipta kerosakan secara neurologi, kerosakan paru-paru akibat bahang yang kuat dan sebagainya.Mereka mencuba ini pada sejumlah manusia dan hanya sedikit yang berhidup.

S:Dimana mereka mendapatkan sukarelawan untuk semua ini?
J:Mereka hanya mengambil orang-orang miskin, pengemis, tidak berumah dan seumpamanya di tepi-tepi jalan dan mencampakkan mereka di depan sinaran radar.Itu adalah sesuatu yang tidak masuk akal bahawa kerajaan gemarkannya.



S:Siapakah yang menyelia projek ini apa masa itu?
J:Dr. John Von Neumann dan Jack Pruett.

S:Mana-mana agensi khusus?
J:Saya tidak pasti apa agensi itu.Sekarang, seseorang mendapat idea hebat itu untuk meletakkannya pada bahagian gema antena.Dan mereka mendapat keputusan tanpa membakar seorang pun sukarelawan.Mereka menemui bahawa dengan mempelbagaikan modulasi fasa dan perlompatan frekuensi serta denyutan multifasa yang mereka harus mempunyai kesan yang medalam ke atas minda seseorang.

S:Berapa ramai yang bekerja di dalam projek ini?
J:Sekitar 30 orang.

S:Siapa yang memberikan kebenaran kepada mereka menggunakan pangkalan itu?
J:Tentera Udara dan Tentera Laut (Amerika).Ia adalah projek bersama.Di sana terdapat orang-orang dari Tentera Laut dan Udara terlibat.Kami mempunyai salinan arahan dari individu penting dari Tentera Udara.

S:Apakah "cover story" pangkalan tersebut?
J:Mereka tidak mempunyai apa-apa.Ia adalah sebuah pangkalan yang ditinggalkan.Ia terbiar.Ia kembali ke GSA sebagai bonus di antara 1969 atau 1970 ketika mereka menutup kesemua sistem radar SAGE.Ia adalah operasi "tidak wujud".Ia adalah "penutupan cerita" yang sempurna.

S:Dimana mereka mendapatkan pembiayaan?
J:Ia adalah persendirian secara keseluruhannya.

S:Perniagaan besar?
J:Ia tidak secara asalnya dari pembiayaan syarikat besar, walaupun ia begitu pada fasa seterusnya. Wang yang asal adalah dari kerajaan Nazi.

S:Ini adalah Phoenix One?
J:Tidak, ini adalah Phoenix Two dan Phoenix Three.Pada tahun 1944 di sana ada sebuah keretapi Tentera Amerika yang merentasi sebuah terowong jalan keretapi Perancis membawa $10 bilion Emas Nazi yang mana mereka telah menemuinya.Ia adalah $10 bilion pada harga tahun 1944 pada $20 per auns.Keretapi itu meletup di dalam terowong itu.Ia telah membunuh 51 askar Amerika.Emas tersebut kemudiannya berada di Montauk 10 tahun selepas itu.Ini telah pun disahkan, bahawa wang itu digunakan untuk membiayai projek itu bertahun-tahun selaras dengan kenaikan harga emas.Mereka menghabiskan semuanya dan mereka telah menggunakannya.Itulah ketika mereka mempunyai kaitan dengan ITT, yang menyumbang kepada mereka.

ITT dimiliki oleh Krupp di Jerman.Dalam terma peribadi,ramai orang awam dan saintis di sana adalah bekas anggota Nazi yang datang dari Jerman sebelum dan selepas perang.Projek ini adalah di bawah kawalan Kerajaan Amerika.Komuniti Intelijen tahu apa yang berlaku dan CIA memantau segalanya, sebagaimana yang dilakukan agensi intelijen yang lainnya.Orang-orang yang berperanan di dalamnya kecil sahaja, di antara 30 hingga 50 orang.Pembiayaan seluruhnya secara persendirian.Selepas tahun 1983, Senator Goldwater menemui perkara ini dan mula menyiasat.Dia tidak menemui apa-apa pembiayaan dari kerajaan.Pruett adalah pengarah bahagian metafizik projek tersebut.Dia adalah dari Tentera Udara.Selepas dia, Dr. Herman C. Untermann mengambil alih.

Mereka mempunyai pakar elektronik, Dr. Mathew E. Zerret, orang yang datang dari Jerman pada tahun 1946 bersama Werhner Von Braun.Mungkin sebab mereka kehabisan wang adalah kerana mereka mempunyai sejumlah 25 pangkalan seluruh Amerika untuk dibiayai.Pangkalan terakhir ditutup pada 12 Ogos 1983.Pangkalan di Montauk, di mana semua stesen mendapat rujukan masa-sifar mereka, ditutup dan dua pangkalan yang tinggal tidak berfungsi dengannya.


Bersambung...


No comments:

Post a Comment